- Сценарії

.
  Ще як були ми козаками (спортивне свято для учнів 6-7 класів)
Ведуча. Україно! Моя ти Україно!
Журавель край села,
Дівчина в сорочці-вишиванці!
Це ти, Україно!
Де слава твоя?
Де лицарі твої?
Де козацтво славетне?
Учень. Ще як були ми козаками,
І унії не чуть було,
Отам-то весело жилося!
Братались з вольними степами,
У садах кохалися – цвіли,
Неначе лілії, дівчата.
Пишалися синами матері,
Росли сини і веселили
Старі і срібні літа...
Ведуча. Що ж то за люд був? Як жили, про що мріяли? Якими були? Були такими, як той легендарний Морозенко. Були такими, що про них народними устами безліч дум та балад складалось! Чи не так?
Учениця. У нас воля виростала,
Дніпром виливалась
У гирлові гори слала,
Кров'ю умивалась.
Кров'ю умивалась, а спала на купах.
На козацьких вольних трупах,
Окрадених трупах.
Подивіться лише добре, почитайте знову
Тую славу,
Та читайте від слова до слова...
Ведуча. Сторінки славної історії нашої! Небувалі подвиги, безмежна любов до рідної землі, щире серце, гартоване в походах та боях тіло – так можна охарактеризувати козаків.
Учень. Ваше небо – чисте поле та добрий кінь! А бачите цю шаблю? Оце ваша матір!
Учениця. Подивіться лише добре.
Почитайте знову тую славу!
Та читайте від слова до слова!
(Лунає музика «Козацький марш».У зал заходять команди. Представлення команд: назва команди, девіз, отаман.)
Ведуча. Сьогодні наші козаки продемонструють нам свою спритність, силу, витривалість, уміння, ерудицію. З історії відомо, що козаки вміли добре захищати свою землю, тож ми зараз перевіримо, наскільки наші учасники готові до захисту своєї Батьківщини.
Конкурс 1. «Влуч у кульку»
Перемагає команда, яка зіб'є більше кульок.
(Лунає пісня «Гей ви хлопці січові»)
Конкурс 2. «Перекоти діжку»
Команди шикуються у колони. Перший учасник котить діжку до фінішного прапорця і назад, передає естафету наступному учаснику. Перемагає команда, яка першою закінчить естафету.
(Лунає пісня «Їхав, їхав козак містом».)
Ведуча. Бувало, козаки потрапляли в полон і їм треба було втекти з полону.
Конкурс 3. «Комбінована естафета»
1. Стрибки у мішках.
2. Перенеси пораненого.
3. Перепиляй колоду.
Конкурс 4. «Переклади листа»
Ведуча. Козаки були ерудовані люди, і тому зараз ми проведемо конкурс на знання іноземної мови. Ось у мене два листа від турецького султана. Переможе той, хто швидше і докладніше перекладе текст.
Гра «Калита»
Ведуча. У вільний від походу та від домашньої роботи час, козаки любили грати в ігри. Тому зараз ми проведемо жартівливу народну гру, яка називається «Калита». Для проведення цієї гри готується великий круглий корж – «Калита». Готували цю страву на Андрія.
На мотузці підвішується корж, кожен учасник без допомоги рук намагається відкусити від нього частку.
Конкурс уболівальників
Співають українську народну пісню.
(Підбиття підсумків, нагородження переможців.)

 Козацький гарт (спортивне свято для учнів 10-11 класів)
Мета: виховувати інтерес учнів старших класів до занять фізичною культурою; пропагувати здоровий спосіб життя; збільшувати рухову активність школярів; розвивати силу, витривалість, швидкість, спритність; формувати вміння вести себе в нестандартних ситуаціях і приймати швидкі рішення.
Інвентар: колоди, кеглі, чоботи, вудочки, книжки, канат, футбольні м'ячі, гантелі, шахи, пакети, ручки, гречана крупа, кукурудза, магнітофон.
Хід заходу
Ведучий. Дорогі друзі, гості! Сьогодні ми зібралися на спортивне свято «Козацький гарт». Із історії нам відомо, що козаки були середнього зросту, плечисті, ставні, міцні, з довгими вусами і носили на тім'я «оселедці».
Козак – людина чесна, смілива,
Найдорожча йому Батьківщина.
Козак – слабкому захисник,
Цінити побратимство звик.
Козак – усім народам друг;
Міцний і лицарський у нього дух.
Козак – це той, хто за освіту.
Хто прагне волі і блакитну.
Ведучий. Козаки любили добре погуляти, повеселитися у вільний час От і ми, нащадки козаків, хочемо сьогодні відтворити деякі з тих конкурсів, які проводились на козацькому гарті.
Ведучий. А зараз – познайомимося з командами (привітання, назва команди, емблеми, зовнішній вигляд команд, склад команд 10 учнів від кожною клас).
Ведуча. Для того, щоб потрапити до змагань, командам потрібно дати відповіді на такі запитання:
Команда 1
Як називали запорізьких козаків, які перебували на королівській службі:
а) городові:
б) королівські:
в) реєстрові:
г) низові.
Команда 2
Назвіть найвищий орган влади в Запорозькій Січі.
а) генеральний писар:
б) генеральний есаул:
в) гетьман:
г) козацька рада.
Конкурс 1. «Пробудження»
Кмітливі козаки підтягуються, лежачи на гімнастичній лаві, хто швидше виконає, передає естафету наступному козаку.
Перемога – 3 бали, нічия – 2 бали, поразка – 1 бал.
Конкурс 2. «Кмітливі, як вовки»
Козаки рухаються рачки до колоди, оббігають її і повертаються назад бігом, передаючи естафету наступному козаку. Перемога – 3 бали, нічия – 2 бали, поразка – 1 бал.
Конкурс 3. «На рибалці»
Козак рухається напівприсядки вперед, у руках риба (жива), кладе її у казан і назад бігом, передає естафету наступному. Перемога – 3 бали, нічия – 2 бали, поразка – 1 бал.
Конкурс 4. «Заготівля дров»
Щоб приготувати їжу козаки мають заготувати дров. Козак бере одну колоду, біжить до намальованого кола, кладе її у коло і повертається назад, передаючи естафету наступному козакові.
Перемога – 3 бали, нічия – 2 бали, поразка – 1 бал.
(Музична хвилинка. Виступ запорізьких козаків танок учнів 6-8-х класів.)
Конкурс 5. «Харчування козаків»
Приготування каші – куліша. Слід якомога швидше відділити гречку від кукурудзи (більше гречки). По черзі кожен козак виконує завдання.
Перемога – 3 бали, нічия – 2 бали, поразка – 1 бал.
Конкурс 6. «Прохід через болото»
Стрибки по купинах (шість обручів у шаховому порядку розташовані на відстані 1 м один від одного), назад по прямій. Перемога – 3 бали, нічия – 2 бали, поразка – 1 бал.
Конкурс 7. «Слалом»
Козаки, тримаючись за руки (у парах), долають відстань, оббігаючи стійки (6 штук на відстані 1-2 м одна від одної), назад повертаються по прямій, не розриваючи рук.
Перемога – 3 бали, нічия – 2 бали, поразка – 1 бал.
(Музична хвилинка. Виступи донських козаків танок учнів 7-9-х класів.)
Конкурс капітанів
Швидше тягни
Капітани сидять на стільцях спиною один до одного. Під стільцем лежить канат. За сигналом ведучого вони мають схопити канат і перетягнути його до себе.
Візьми колоду
Гетьмани стоять у колі в центрі залу на відстані простягнутої руки, тримаючись однією рукою за дерев'яне гімнастичне кільце (міцне). Завдання: перетягнути суперника і взяти колоду. Дається три спроби.
Конкурс грамотіїв
Дати відповіді на запитання:
1. На якому острові розміщувалася Січ? (Хортиця.)
2. На кого нападали козаки? (На турків і татар.)
3. Де жили козаки? (У куренях.)
4. Хто командував Січчю? (Кошовий.)
Конкурс 8. «Переправа на острів Хортиця»
Учасник тримає у руках 2 дощечки розміром 20х30 см. Кладучи на доріжку почергово одну дощечку за іншою і наступаючи не неї, учасник має подолати відстань етапу.
Перемога – 3 бали, нічия – 2 бали, поразка – 1 бал.
Конкурс 9. «Доставка цінних пакетів»
Козаки у великих чоботях тримають у руках пакет (пакети з літерами були розташовані по черзі). Завдання: добігти до відмітки і викласти слово: Київська Русь.
Перемога – 3 бали, нічия – 2 бали, поразка – 1 бал.
Ведучий. Козак – герой народу України.
Козакувати – справа не проста.
Коли державу побудуємо з країни,
Красою засіяє слава золота.
(Журі оголошує результати змагань. Команду-переможницю нагороджують намальованими старовинними грамотами (скрученими і зв'язаними стрічками) та надувними булавами. Визначають «Найкращого гетьмана». Його нагороджують грамотою та призом).



Чарівний світ футболу
Інвентар: обручі, м'які стояки, кольорові жилетки, секундомір.
Хід заходу
Ведучий. Вітаємо зі святом спорту наші команди.
Ведуча. А звідки походить слово «спорт»?
Ведучий. Колись дуже давно в старо-французькій мові було слово "деспортер", яке означало «відвертати (від роботи)». Потрапивши до англійської, воно скоротилося до сучасного «спорт» і почало означати не будь-яку розвагу чи гру, яка відволікає людину від роботи, а поширені за тих часів види ігор. Це були кінні змагання, веслування, біг. Нове слово «спорт» з новим його значенням повернулося на батьківщину, у рідну французьку мову, а звідки пішло в інші мови, серед них і українську.
Ведуча. Наше свято має назву «Чарівний світ футболу». А чи знаєш ти, звідки пішло слово «футбол»?
Ведучий. Гра з м'ячем, правила якої найбільше схожі на сучасні, затверджені Радою Міжнародної Федерації футболу, виникли в середині XIX ст. в Англії. Однак є свідчення, що гра, яку можна вважати праобразом футболу, зародилася ще в VII-VI ст. до н.е. у Китаї. Вона називалася «чжуке» (що перекладається: «ударяти ногами набитий шкіряний м'яч») і була покликана розвивати швидкість і спритність піших воїнів.
Ведуча. Привітаємо ж наших «воїнів» команд «Форвард» та «Динамо».
Учитель. У 1951 р. на зміну однотонному білому м'ячу прикотився "смугастик" – на футбольному м'ячі з'явилися широкі кольорові смуги. Це допомагало глядачам краще орієнтуватися на полі. Тоді ж у матчах, що відбувалися під час рясного снігопаду, почали грати жовтогарячими м'ячами.
Конкурс 1. «Знайомство зі «смугастиком»
Інвентар: два обручі, м'ячі.
Команди стають за обручами (кожна – за своїм) на відстані 3-4 м поміщаються 6 м'ячів. По одному учню від кожної команди біжать до м'ячів, щоб взяти їх у руки (по одному кожен), принести їх назад і покласти в обруч. Наступний учень повторює цю дію, і вправа триває доти, поки одна з команд не перенесе всі м'ячі в обруч.
Рекомендації: кількість м'ячів можна зменшувати чи збільшувати.
Ведучий. Поки наші команди відпочивають, я розповім вам анекдот про футбол.
Після програшу тренер говорить футболістам:
— Я просив вас грати так, як ви ніколи не грали, а не так, нібито ви взагалі ніколи не грали.
Ведуча. Я впевнена, що наші учасники добре грають, і ти в цьому переконаєшся після закінчення свята, а тепер – наступний конкурс.
Конкурс 2. «Проведи м'яч»
Інвентар: стояки, по одному м'ячу на команду.
Команди шикуються у колони обличчям до стояка на відстані 5-6 м. Перед першим учасником на підлозі лежить м'яч. З ним він біжить на швидкості навколо стояка. Повертається у свою колону, де його партнери стоять, широко розставивши ноги, утворюючи своєрідний «тунель», і котить м'яч «тунелем». Останній із гравців зупиняє м'яч, біжить до стояка, огинаючи його. Число повторень встановлює вчитель.
Рекомендації: учитель може запропонувати учням під час бігу з м'ячем різноманітні рухи (стрибки на одній нозі поперемінно; зі зміною ніг стрибками зробити повне коло навколо стояка тощо).
Конкурс 3. «Ми одна команда»
Інвентар: чотири стояки, комплект кольорових жилеток, один м'яч, секундомір (на випадок, якщо команди не можуть стартувати одночасно).
Кожен з групи учнів тримається за низ жилетки або футболки переднього партнера. Таким чином утворюється ланцюжок. У ногах першого з ланцюжка – м'яч. Він починає вести його довільно по периметру розміченого заздалегідь квадрата зі сторонами 5 м між стояками. Весь ланцюг рухається за ним. Коли вони повертаються на старт перший гравець іде у хвіст і вправа триває. Якщо ланцюг розривається – гравці мають почати все спочатку.
(Виступ групи підтримки команд)
Ведучий. Я розповідав, коли з'явився футбол. А ви знаєте, що наприкінці 70-х років XIX ст. в британському атлетичному клубі було створено футбольну команду. В ній грали англійські моряки та англійці, котрі працювали на одеських підприємствах.
А перша команда, в якій грали українці, з'явилася у 1894 р. у Львівському гімнастичному товаристві «Сокіл». Свою першу офіційну фу вона провела у Львові з краківською командою «Сокіл» 28 липня 1894 р. на новозбудованому стадіоні. Гра тривала до першого гола. М'яч у ворота суперника на 6-й хв провів львів'янин Володимир Хомицький. Ця дата вважається початком літопису українського футболу і в 1999 р. виконком національної футбольної федерації затвердив її офіційно.
Ведуча. Чи знаєте ви так само добре історію не тільки футболу, а й спорту? Це ми зараз перевіримо.
Конкурс 4. «Конкурс капітанів»
(Відповідь дає той, хто першим підніме руку)
1. У якій країні виникла гра, яку можна вважати прообразом сучасного футболу? (У Китаї)
2. Коли з'явилася перша команда з футболу, в якій грали українці? (У 1894 р.)
3. Перерахуйте, з чого складається футбольна форма. (Светр чи футболка, труси, гетри, щитки і спортивне взуття, для воротаря рукавиці.)
4. Удари ногою по м'ячу можна розділити на два види. Як вони називаються? (Прямі і різані.)
5. Як називається гравець, який ловить м'яч? (Голкіпер.)
6. Яким видом спорту займається:
• Андрій Шевченко? (Футболом)
• Яна Клочкова? (Плаванням)
Сергій Бубка? (Легкою атлетикою)
Лілія Подкопаєва? (Спортивною гімнастикою)
Віталій та Володимир Клички? (Боксом)
• Оксана Баюл? (Фігурним катанням.)
• Андрій Медведєв? (Тенісом)
• Олена Зубрилова? (Біатлоном)
• Катерина Серебрянська? (Художньою гімнастикою)
Конкурс 5. «Футбол»
Інвентар: двоє переносних воріт, два комплекти різнобарвних жилеток, трохи спущений м'яч (для молодших класів можна використовувати легкий м'яч).
На майданчику встановлюють двоє воріт. Дві команди грають у «крабовий» футбол – в упорі руками й зігнутими в колінах ногами, животом угору. Не можна вставати ні на коліна, ні на ноги. Можна – ведення, удари, гра головою. Лише воротарі мають право грати руками.
Рекомендації: воротарям дозволяється грати, пересуваючись тільки на колінах.
(Команди шикуються у дві шеренги)
Ведучий. О спорт! Ти – насолода!
Ти вірний, незмінний супутник життя.
Нашому духу і тілу ти щедро даруєш радість буття.
Ти – безсмертний.
Ти, як естафету, передаєш нам цей спадок предків.
Минають століття. Життя торжествує.
Ти живеш, непідвладний часові, спорт!
Ведуча. О спорт! Ти – зодчий!
Ти – майстер гармонії.
Ти робиш нас сильними, спритними, статними,
Виправляєш вади, з якими народжуємось.
Ти особливий, незвичайний зодчий.
Твій будівельний матеріал – людина у русі.
Він існує.
Вічний рух це спорт.
Ведучий. О спорт! Ти – справедливість!
Ти вказуєш прямі, чесні шляхи,
Які шукають люди для досягнення мети, поставленої у житті.
Ти вчиш, що правила змагань – закон.
Непохитна твоя вимога справедливих оцінок за справжні досягнення.
Ведуча. О спорт! Ти – шляхетність!
Ти осіняєш лаврами лише того,
Хто боровся за перемогу чесно, відкрито, безкорисливо.
Ведучий. О спорт! Ти – мир!
Ти налагоджуєш гарні, добрі, дружні відносини між народами.
Ти – злагода.
Ти зближуєш людей, що жадають єдності.
Ти вчиш різномовну, різноплемінну молодь поважати одне одного.
Ти – джерело шляхетного, мирного, дружнього змагання.
Ти збираєш молодість – наше майбутнє, нашу надію – під свої мирні прапори.
О спорт!
Ти – мир!
(Журі оголошує результати. Відбувається нагородження учасників. Команди вітають одне одного. Лунає музика спортивного маршу.) 

Тато, мама я – спортивна сім'я
Інвентар: м'ячі, спортивні обручі, тенісні м'ячі, кеглі.
Хід заходу
1-й учень
Вітаємо, вітаємо з нашого класу батьків!
Радісно, радісно, що ви до нас нині прийшли.
2-й учень
Кажемо спасибі, мамо й тато, вам,
І щастя бажаємо вам.
3-й учень
Бачу тут сидять наші татусі й мами,
І бабусі, й дідусі. Усі прийшли на свято, всі.
Вчитель
Кожна сім'я – це маленький світ, маленька країна, у якій свої закони, звичаї, традиції. Дуже хочеться, щоб у кожну сім'ю увійшли мир і спокій, злагода і любов. Ще В.О. Сухомлинський говорив: «Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їхнє духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра в свої сили».
Саме сьогодні ми зібралися, щоб провести свято-конкурс «Тато, мама, я – спортивна сім'я».
У сьогоднішньому змаганні беруть участь такі сім'ї (знакомимоз командами). Раді вас бачити бадьорими, здоровими, до фізичних випробувань готовими. Підбивати підсумки конкурсів у нас буде суддівська команда (представляємо журі).
А тепер переходимо до конкурсної програми:
Естафета «Кенгуру»
Гравець затискає м'яч між колінами і стрибає так від пункту А навколо кеглі до пункту Б і назад. Передає м'яч наступному.
Естафета для батьків «Баскетболіст»
Кожен гравець команди веде м'яч до баскетбольного щита і закидає його в корзину, спіймавши, повертається і передає м'яч наступному гравцеві, який робить те саме.
Естафета з обручами
Потрібно пробігти від пункту А до пункту Б і назад, перестрибуючи через обруч, як через скакалку.
Естафета «Подорож по горах»
Бігову доріжку ділять на три рівні частини. Гравці, у першій частині, стрибають на лівій нозі, у другій – на правій, у третій – на двох. Назад повертаються бігом.
Естафета«Я спритний»
Потрібно на ложці перенести малий тенісний м'ячик, оббігти навколо кеглі та передати наступному гравцеві.
Естафета капітанів «Ерудит»
Капітани відповідають на запитання:
1. Який м'яч найлегший? (Тенісний настільний теніс)
2. Скільки гравців у футбольній команді? (11)
3. Скільки білих фігур у шахах? (16)
4. Як часто проводять Олімпійські ігри? (1 раз на 4 роки)
5. Скільки гравців у волейбольній команді? (6)
6. Які ви знаєте фізичні якості? (Сила, витривалість, спритність, гнучкість тощо.)
Учитель
Любі, милі наші команди,
У цей святковий урочистий час
Вітання щирі прийміть від нас.
Бадьорого настрою вам повсякчас,
Щоб люте лихо вас обминало,
Здоров'я і сила не покидала.
Журі оголошує підсумки змагань і нагороджує переможців.

8.8 Гра-випробування, присвячена Дню захисника Вітчизни (спортивне свято для хлопців 6-8 класів)
Хід гри
Зала святково прибрана. На стінах плакати з вітаннями до Дня захисника Вітчизни, побажання учасникам успіхів. Звучить запис пісень на патріотичну тематику.
На свято запрошені ветерани Великої Вітчизняної війни, воїни-афганці, військовослужбовці ЗСУ, батьки, вчителі, вихователі.
У змаганні беруть участь 18 хлопців. Після першої та другої гри вибувають по 2 учасники з кожної команди. Команди формуються довільно за наказом «На перший-другий, розрахуйся!». Після кожної наступної гри чи естафети вибуває один учасник, який посів останнє місце. У кожному випробуванні фіксується результат кожного учасника (час чи кількість влучань). Цю справу виконує суддівська колегія з числа кращих спортсменів-старшокласників. Кожного гравця, який вибув, учасники проводжають потиском руки, підбадьорюють словами. Гра закінчується, коли після випробувань залишиться три учасники, які будуть нагороджені дипломами.
Цю місію виконує один із ветеранів війни. У перерві між змаганнями виконуються номери художньої самодіяльності, присвячені Дню захисника Вітчизни. Ведучий розповідає про свято, історичні сторінки нашої Батьківщини, а потім надає слово голові журі (представнику дирекції школи).
Голова журі закликає учасників до чесної, справедливої боротьби, поважати своїх друзів, не ображатись у разі програшу, а глядачів активно підтримувати учасників змагань. Ведучий оголошує про початок конкурсів, називаючи гру чи естафету, пояснює правила.
Гра «Снайпери»
У зазначеному місці ставляться три кеглі на відстані 15-20 см одна від одної. З відстані 5-6 м необхідно так покотити м'яч (волейбольний), щоб збити якомога більше кеглів. Дається три спроби. Після кожної спроби кеглі знову ставлять на місце. Двоє гравців, які показали найгірший результат – вибувають із гри.
Гра «Мисливці та качки»
Усі гравці умовно діляться на 2 команди (за командою: «На перший – другий, розрахуйсь!»). Волейбольний майданчик 9х9 м. За жеребом команди діляться на «мисливців» і «качок». «Качки» заходять на майданчик, а «мисливці» розмішуються на протилежних сторонах за лініями (по 4 гравця). У одного із «мисливців» у руках волейбольний м'яч. За сигналом судді «мисливці» стараються попасти м'ячем у когось із «качок». При першому ж попаданні гра зупиняється. Гравці міняються ролями. З команди вибуває по одному вибитому гравцю.
Естафета із переповзанням по-пластунськи і метанням тенісного м'яча в ціль
За сигналом двоє гравців повзуть по-пластунськи 5-6 м. У руках у кожного по 2 тенісні м'ячі. З положення лежачи потрібно влучити з двох спроб у мішень (набивний м'яч, який лежить на відстані 4-5 м). Потім встати і швидко перетнути фінішну лінію (там де стартували). Секундоміром фіксується час кожного учасника. За промах під час метання додаються штрафні 0,5 с. Учасник, який показав найгірший результат, вибуває з гри. У результаті однакового часу, двоє з гірших роблять ще по одній спробі.
Гра «Рухлива ціль»
По середній ліній спортзалу рівномірно рухається набивний м'яч, прив'язаний до мотузки. По обидві сторони від нього стоять два гравці. У кожного по 5 тенісних м'ячів. За командою гравці повинні влучити у м'яч, що рухається. Такі самі спроби виконує кожний із учасників. Гравець, який має найгірший результат вибуває з гри.
Естафета «Кавалеристи»
Змагаються по два учасники. У кожного в руках гімнастична палиця, її тримають обома руками, а також волейбольний м'яч, затиснутий між колінами. За сигналом «вершники» стрибками пересуваються до позначки на відстані 6-8 м і повертаються назад. Якщо м'яч випадає, його потрібно знову зажати коліньми і продовжувати рух з того місця, де м'яч випав. Результати кожного гравця фіксують судді. Гравець з гіршим результатом вибуває з гри.
Гра «Парашутисти»
Використовується гімнастичний козел і гімнастичні мати. Висота гімнастичного козла 100-110 см. На гімнастичному маті креслять коло діаметром 30-40 см. Відстань від козла до кола 140-150 см. Кожний учасник виконує 3 спроби, стрибаючи з гімнастичного козла в коло, при цьому намагається не заступити за лінію. Гравець з гіршим результатом вибуває з гри.
Гра «Переправа»
За сигналом двоє гравців біжать по гімнастичній лаві, перевернутій доверху, потім перестрибують рів 1,5-2 м, оббігають орієнтир і повертаються назад. Дистанція 8-9 м. Судді фіксують результат кожного з гравців. Гравець з гіршим результатом залишає гру.
Метання тенісного м'яча у баскетбольний щит
Відстань до щита 6-8 м. Кожний гравець метає 5 тенісних м'ячів із положення стоячи на одному коліні. Судді фіксують кількість влучань кожного гравця. Гравець із найменшою кількістю влучань вибуває з гри.
Естафета «Втеча з полону»
За сигналом двоє гравців біжать, перестрибують два бар'єри, пролазять тунель (використовуються зшиті мішки без дна довжиною 3 м), оббігають орієнтир і повертаються назад без перешкод. Дистанція 8-9 м. Результат кожного гравця фіксують судді. Гравець з гіршим результатом вибуває з гри.
Гра «Шукачі мін»
Використовуємо два кола баскетбольного майданчика. Посередині кожного кола стоїть стілець. По колу розкладають 5 дерев'яних кружечків, діаметром 10-12 см. Виходять два гравці, які фіксують розміщення кружечків, а потім їм зав'язують очі темною пов'язкою. За командою суддів вони повинні класти по одному кружечку на стілець, поки всі 5 кружечків не будуть на стільці. Судді фіксують результат і слідкують, щоб гравці не підглядали. Гравець з гіршим результатом вибуває з гри.
Естафета «Біг по лабіринту»
На двох доріжках зигзагоподібні розміщені набивні м'ячі. За сигналом судді двоє гравців біжать по лабіринту, не переступаючи і не зачіпаючи набивних м'ячів, до орієнтиру, три рази згинають і розгинають руки в упорі лежачи і повертаються назад. Відстань 8-9 м. Судді фіксують результат кожного гравця. Гравець з гіршим результатом вибуває з гри.
Гра «Доставка снарядів»
На старт виходять 2 гравці. У кожного в руках мішок з трьома набивними м'ячами. За сигналом, гравці тягнуть мішки по підлозі, біля першого орієнтиру витягають один м'яч, потім біля другого ще один м'яч, а з третім оббігають третій орієнтир і повертаються назад, по дорозі забирають у мішок набивні м'ячі. Результати фіксують судді. Гравець з гіршим результатом залишає гру.
Гра «Взяття висоти»
У грі беруть участь чотири учасники, які одночасно починають гру на чотирьох доріжках. За сигналом судді вони біжать, перестрибують через гімнастичні козли, гімнастичний кінь, потім 5-6 м переповзають по-пластунськи, пролазять під гімнастичними лавами, повертаються назад, переступаючи лавочки і вистрибують на гімнастичний козел чи гімнастичний кінь. Хто це зробить останнім, той вибуває з гри. Відстань до повороту 10-12 м.
У результаті залишається троє переможців гри-випробування, які нагороджуються дипломами. Усі учасники вітають переможців. Виконується пісня «На безіменній висоті». Ведучий дякує за гру, бажає всім здоров'я.

День фізкультури та спорту
Свято відбувається на території школи. У змаганнях беруть участь учні 1-9 класів, 10-11 класи беруть участь у суддівстві та підготовці місця змагань.
Початок о 10.00. Форма одягу - спортивна. Кожен клас заздалегідь готується до свята:
• підготовка виставки творчих робіт учнів та батьків;
• розподіл класів на команди.
Урочиста частина спортивного свята
Діти шикуються класами на подвір'ї школи. Лунають пісні про спорт. Прибувають запрошені гості, батьки.
Ведучий:
У школі знову свято,
Чути гомін, жарти, сміх.
Ми зібрались привітати
Фізкультурників усіх!!!
Під музику Олімпійського маршу кращі спортсмени школи вносять спортивний прапор і емблему школи. Слово для привітання надається директору школи та запрошеним гостям.
1 -й учень
Окраса нашого життя,
О, спорт, сьогодні твоє свято,
Там пульс прискорює биття,
Де прапори твої піднято.
2-й учень
Пора досягнень і невдач
Прийшла за п'ять хвилин до старту,
Тут і стотисячний глядач,
І честь, поставлена на карту.
3-й учень
О, спорт, ти радість на всяк час,
І на яву, і наче сон ти.
Ти до вершин підносиш нас
І відкриваєш горизонти.
4-й учень
Ти лікар і цілитель, спорт!
Де ти – недуги там безсилі.
Межа можливості – рекорд,
А що під ним – нам все по силі!
5-й учень
Нам радість завжди до лиця,
О, спорт, ти щедрою рукою
Розлий її по всіх серцях –
Тепла широкою рікою!
Показові виступи учнів 1-3-х класів та 7-х класів – ритмічна гімнастика (дівчата), карате (хлопці).
Оголошення програми змагань
1-3-ті класи – рухливі ігри, естафети;
5-ті класи – рухливі ігри, естафети (склад команд: 4 хл. і 4 дів., від класу 2 команди);
6-7-мі класи – легкоатлетичний крос (500 м);
8-9-ті класи (дів.) – волейбол;
8-9-ті класи (хл.) – міні-футбол (склад команд – збірна класу);
10-11-ті класи – беруть участь у суддівстві та організації змагань.
Пояснення до програми
Естафети 1-3 кл.
Місце проведення – шкільне подвір'я.
1. Бігова – оббігти фішку з м'ячем.
2. Передача м'яча над головою.
3. Біг із м'ячем, заміна м'яча в кільці.
4. Передача м'яча під ногами.
5. Попадання м'ячем (маленьким) в обруч на точність.
6. Естафета з елементами човникового бігу (з кубиком).
7. Естафета на точність: збити фішку м'ячем (м'яч котити по підлозі).
8. Стрибки на двох ногах (м'яч тримати між ногами).
Естафети 5 кл.
Місце проведення шкільний стадіон.
1. Біг до фішки і назад.
2. Біг із стрибками через скакалку.
3. Біг із стрибками через обруч.
4. Біг із перекочуванням двох м'ячів.
5. Біг із утриманням на тенісній ракетці м'ячика для настільного тенісу.
6. Пересування стрибками в глибокому присіді.
7. Стрибки в мішках.
Легкоатлетичний крос 6–7 кл.
Місце проведення – парк. Дистанція – 500 м. Склад команди – необмежений (крім звільнених від фізкультури). Підбиття підсумків окремо серед учнів 6-х та 7-х класів.
Спортивні ігри 8-9 кл.
Місце проведення – волейбольні та футбольні майданчики на шкільному стадіоні. Склад команди – збірна класу.
Урочисте закриття змагань
Після закінчення спортивних змагань класи шикуються на шкільному подвір'ї. Підбиваються підсумки змагань та нагороджують кращих юних спортсменів та команди грамотами. Виноситься прапор.
Спортивне свято, присвячене Дню фізкультури та спорту, оголошується закритим.




Виховний захід " Народні символи України"

Мета :
  * формувати в учнів поняття про рослини — символи України;
  українську національну культуру;
  збагачувати й розширювати знання про рослинний світ нашого краю;
           розвивати активність, відкритість через спілкування з батьками, однокласниками;
          учити їх співпрацювати, обмінюватися інформацією,  здобувати інформацію самостійно;
  формувати практичні вміння й навички;
    виховувати любов до Вітчизни, української мови, почуття пошани та гордості за нашу   Україну, наш талановитий народ;
  виховувати соціокультурну особистість.

Завдання :

формувати активну життєву позицію;
розвивати пізнавальну активність;
сприяти формуванню почуття національної самосвідомості;
розширювати уявлення про красу і велич нашої України;
виховувати пошану до символів нашої країни, любов до свого народу, природи нашого краю, до традицій та звичаїв українців, а також охайність, естетичний смак, цікавість. 

 Перебіг заходу


Вікторія Шкварка
Ми раді вітати на святі всіх вас
Сьогодні цікаво всім буде у нас
Про символи ми вам вірші прочитаєм
Народні пісні гарно всі заспіваєм.
Тож  всіх запрошуєм до нас
 У наш святково вбраний клас.
Валерія Шкварка
Перш ніж почати наше свято,
Питань до вас є небагато.
-Чи добре знаєте ви всі
Про наші символи прості ?
Попросим  їх усіх згадати
І нам ці  символи назвати. (Мама Дягель про хліб та мама Слюсар про батьківську хату)
Ліда Ізбаш
Нам теж  є про символи  що розказати
Вам  корисно про це буде знати
Ми презентацію вам готували
Колаж про природні символи склали   (колаж малюнків тваринної та рослинної символіки)
Ігор Слюсарь
А зараз ми вам поспіваємо трошки
 Гарну пісню про сині волошки (співають пісню « Сині волошки»)
Ліза Дягель
Галина Антонівна є в нас на святі
 Вона дуже любить пісні поспівати.
Під оплески ваші запросим її
Поспівать про калину гарно пісні
Олена Котєньова
Олеся Петрівна теж гарно співає
Адже вона музику нам викладає
Тож нумо Олесю Петрівно, вставайте
Та з нами гостям гарну пісню співайте ( співають пісню « Одна калина»)
Олег Дібрівний
 Є в нашому класі дві Анастасії
Виразно  читати вірші вони вміють
Про лелеку вірша вони  знають
 І зараз нам з вами його  прочитають.
Настя Надточієнко
Летять великі птахи
Ліси, поля минають
Ту хату де осядуть -
Щасливою вважають.
Лелека-чорногузка
Це - символ України,
Як оберіг у хаті
Великої родини.
Настя Дьоміна
На білих крилах птаха-
Хвиляста чорна смуга,
Неначе розлилася
За рідним краєм туга.
Бояться його миші
Та пухлі, товсті жаби,
Але про нього кажуть
Лелека щастя вабить!!!


Ілона Слюсарь
Є рушники в Україні чудові
Яскраві вони, кольорові.
Спочатку було  лише  два кольори
Чи знаєте ви які саме вони ?
Приходько Максим
Попросим  дівчаток потанцювати
І ці кольори в рушнику показати. ( танок з рушниками під пісню « Рушничок»)
Діма Гайчев
Співав, танцював, розважав вас наш клас
А зараз для чаю настав уже час
Ми пригостити вас хочемо чаєм,
Але лікувальним, а не звичайним.

Максим Олійник
Про властивості липи усі добре знають
Квіти її від застуд захищають.
Щоб ви не хворіли й були всі здорові,
Чай з липи для вас заварили чудовий.

Яна Слюсар
Ми дякуєм вам, що до нас завітали,
Що слухали нас і з нами співали.
До зустрічі, дружньо сьогодні вам скажем.
Наступного разу вам більше покажем.


Комментариев нет:

Отправить комментарий