Нормативно-правова база

http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-п/page2
Методичні рекомендації 2016 -2017 
Основи здоров’я
Головне завдання навчання предмету «Основи здоров’я» – вплинути педагогічними методами на свідомість і поведінку учнів шляхом розвитку у них життєвих і спеціальних навичок, сприятливих для здоров’я, безпеки і гармонійного розвитку.
Концентричний спосіб систематизації змісту навчального предмета «Основи здоров’я» дозволяє змінювати, ускладнювати навчальний матеріал, маневрувати його вивчення відповідно до конкретних пізнавальних ситуацій.
Вивчення предмета «Основи здоров’я» у 2016/2017 навчальному році здійснюватиметься за навчальними програмами:
5-8 класи - Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Основи здоров’я. 5– 9 класи. (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 06.06.2012 № 664);
9 класи - Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Основи здоров’я. 5–9 класи. – К.: Ірпінь: Перун, 2005 (лист МОН від 23.12.2004 №1/11-1166).
Результатом навчання має бути розвиток здоров’язбережувальних компетенцій учнів, зокрема, збільшення обсягу знань щодо збереження життя та зміцнення здоров’я, поглиблення навичок та умінь (зокрема прийняття рішень, розв’язання проблем, творчого та критичного мислення, спілкування, самооцінки та почуття гідності, протистояння негативному психологічному впливові, подолання емоцій та стресу, а також розвиток співчуття і відчуття себе як громадянина), усвідомлення учнями необхідності відповідати за своє життя і здоров’я.
При плануванні вивчення основ здоров’я учнями 8 класу вчителю необхідно керуватися, насамперед, принципами наступності, перспективності, активності та емоційності.
Ефективність навчання залежить від багатьох факторів, головним з яких є якісна підготовка вчителів. Для досягнення максимальної ефективності,
Технологія побутової діяльності.
На вивчення обов’язкової складової відводиться 16 годин.
У 8 класі учні розширюють свій кругозір про складний світ техніки і технологій, про особливості штучних матеріалів і технології їх обробки. Продовжать освоювати основи графічної грамоти, виконувати технічні рисунки, конструювати і моделювати.
Особливістю організації навчально-виховного процесу у 8 класі є те, що учні повинні усвідомити принцип наступності за роками навчання, сутність якого полягає у послідовному розширенні та поглибленні знань і практичних навичок – від загально-трудових до профільно-трудових.
На кожному уроці трудового навчання у 8 класі повинна бути лабораторно-практична робота, під час якої учні поглиблюють свої знання з властивостей матеріалів та прийомів праці. Засвоєння теоретичного матеріалу доцільно проводити під час проведення лабораторно-практичних робіт. Окрім того, вчитель  повинен проводити  і уроки засвоєння нових знань, де він  ознайомлює учнів із навчальним матеріалом усього модуля або окремої  його частини.
При виконанні практичних робіт учень має можливість використовувати набуті знання та вміння самостійно працювати.
Під час вивчення розділу «Основи матеріалознавства» учні знайомляться з матеріалами, їх характеристикою і властивостями. Користуючись  цими даними, учні підбирають матеріал для виготовлення виробу.
У розділі «Технологія виготовлення виробів» учні обґрунтовують необхідність та доступність  виглядів виробу на кресленні, виконують графічне зображення виробу і здійснюють підготовку виробу до роботи, підбирають інструменти.
У розділі «Основи техніки, технологій і проектування» учні знайомляться із прийомами обробки матеріалів, перевагами одних видів праці над іншими. Складають опис виробу, визначають вимоги до нього. Знайомляться із інформаційними джерелами, основами проектної діяльності. Знання, які набувають учні при вивченні основ проектної діяльності,  будуть застосовуватися учнями при вивченні варіативних модулів. У розділі «Технологія побутової діяльності» учні знайомляться з особливостями догляду за одягом та взуттям та санітарно-гігієнічними вимогами.
Порядок вивчення розділів і тем обов’язкової для вивчення складової визначено навчальною програмою. При вивченні кожного блока обов’язкової складової програми модуля має бути виріб, а будь-якого варіативного модуля – проект.
Наявність варіативної частини програми створює сприятливі умови для здійснення практичної діяльності учнів з урахуванням типу навчально-виховного закладу, їх нахилів, бажань, навчально-матеріальної бази, виробничого оточення, регіональних традицій, народних художніх промислів тощо.
У 8 класі вчителю необхідно:
-                     ознайомитися з сучасною концепцією здоров’я, безпеки і розвитку, принципами навчання на засадах розвитку життєвих навичок;
-                     оволодіти сучасними педагогічними методиками, передусім, інтерактивними (тренінговими) формами групової роботи;
-                     користуватися якісними навчально-методичні матеріалами і перевіреними джерелами додаткової інформації;
-                     бути відданим справі навчання дітей здоров’ю, розуміти і визнавати актуальні потреби, інтереси і вікові можливості учнів;
-                     знати, як забезпечити підтримку батьків і колег.
Засоби реалізації змісту предмета «Основи здоров’я» спрямовують діяльність учня на розвиток його активності у засвоєнні істин здорового способу життя на розвиток продуктивного і творчого мислення. З цією метою доцільно використовувати у навчально-виховному процесі завдання, що різняться за характером пізнавальної діяльності учнів (рецептивні, репродуктивні, творчі) та ураховують навчальні і розвивальні цілі (на усвідомлення навчального матеріалу, застосування знань та умінь за зразком, творче застосування набутих знань, формування емоційно-ціннісного ставлення).
Постійної уваги учителя заслуговує співпраця з батьками, дорослими членами сім’ї. Слід звернути увагу учнів і батьків на співпрацю при виконанні завдань, спрямованих на моделювання здоров’язбережувальних компетенцій дітей. Програмою передбачена обов’язкова участь дорослих у виконанні таких завдань (позначені у програмі *).
Оцінювання рівня навчальних досягнень учнів має відбуватися постійно, на усіх етапах розвитку здоров’язбережувальних компетенцій. Особливістю оцінювання здоров’язбережувальної діяльності дитини є відзначення як позитивного навіть мінімального досягнення в школі, вдома, у громаді, для чого необхідна тісна співпраця учителя з батьківською громадою. Партнерство школи і батьківської громади щодо здоров’язбереження дітей уможливлює:
участь батьків у навчанні і вихованні дітей в умовах школи;
спільну відповідальність за навчально-виховний процес;
підвищення рівня здоров’язбережувальної компетентності членів сім’ї;
участь батьківської громади у прийнятті рішень щодо здоров’я дітей, підвищення значимості громади в управлінні життя суспільства;
поліпшення здоров’язбережувального середовища школи.
Рекомендуємо за рахунок годин варіативної складової запроваджувати факультативи з формування здорового способу життя та профілактики ВІЛ-інфекції/СНІДу, насамперед у 10–11 класах, забезпечуючи таким чином неперервність і наступність шкільної превентивної освіти. 
Для проведення факультативних занять у загальноосвітніх навчальних закладах рекомендуємо користуватися програмами та навчально-методичною літературою, схваленими Міністерством для використання у загальноосвітніх навчальних закладах.
Вивчення предмета у 8 класі здійснюватиме за підручниками, рекомендованими Міністерством.
Зміст, структура, методичний апарат підручників підпорядковані загальній меті – формуванню і розвитку здоров'язбережувальної комптентності учнів.
Навчально-методичне забезпечення, рекомендоване Міністерством до використання в навчальних закладах, зазначено у Переліках навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, розміщених на офіційних веб-сайтах Міністерства освіти і науки України та Інституту модернізації змісту освіти.

Фізична культура
Фізичне виховання — важливий засіб фізичного, соціального та духовного розвитку учнівської молоді.
Метою навчального предмета «Фізична культура» є формування в учнів стійкої мотивації до збереження і зміцнення свого здоров’я та ціннісних орієнтацій щодо здорового способу життя. Предмет надає змогу:
створити цілісну уяву про вплив занять фізичними вправами на розвиток особистості;
оволодіти технікою рухових дій;
набути навичок організації та методики проведення найпростіших форм занять фізичною культурою;
сприяти профілактиці шкідливих звичок тощо.
Заняття фізичною культурою повинні увійти до звички школяра. Рух, змагання, самоствердження – природна суть фізичної культури і спорту.
Типовими навчальними планами для загальноосвітніх навчальних закладів у 2016/2017 навчальному році на вивчення предмета «Фізична культура» в інваріантній складовій передбачено:
5-9 класи – 3 години на тиждень;
10-11 класи – 2 години на тиждень;
10-11 класи спортивного та військово-спортивного профілів – 5 годин на тиждень.
При складанні розкладу занять на навчальний рік слід враховувати місцеві кліматичні умови, матеріальну базу навчального закладу освіти, кадрове забезпечення вчителями фізичної культури тощо.
Години фізичної культури передбачені усіма варіантами Типових навчальних планів і повинні фінансуватися та використовуватися в повному обсязі. Вони зазначаються в розкладі уроків, ураховуються в педагогічному навантаженні вчителів. Ураховуючи те, що уроки фізичної культури за своїм змістом і специфікою забезпечують рухову активність учнів і не вимагають надмірного розумового напруження, години їх проведення не враховуються при підрахунку гранично допустимого навантаження учнів. Це дає змогу в кожному класі повноцінно використовувати усі навчальні години варіативної складової Типових навчальних планів, не перевищуючи загального обсягу навчального навантаження (сума інваріантної і варіативної складових). Розклад уроків повинен враховувати оптимальне співвідношення навчального навантаження протягом тижня, а також доцільне чергування протягом дня і тижня предметів природничого і гуманітарного циклів з уроками музики, образотворчого мистецтва, трудового навчання та основ здоров’я і фізичної культури.
У 2016/2017 навчальному році вивчення фізичної культури здійснюватиметься за навчальними програмами, які мають відповідний гриф Міністерства освіти та науки України.
Заняття з фізичної культури в навчальних закладах проводяться вчителем фізичної культури або особою, яка має спеціальну освіту та кваліфікацію: тренер, керівник гуртка, групи, спортивної секції тощо.
До занять з фізичної культури і спорту допускаються учні, які пройшли обов'язковий медичний профілактичний огляд відповідно до Положення про медико-педагогічний контроль за фізичним вихованням учнів у загальноосвітніх навчальних закладах, не мають протипоказань щодо стану здоров'я, в яких визначені рівень фізичного розвитку і група для занять фізичною культурою.
Присутність учнів на уроках з фізичної культури незалежно від рівня фізичного розвитку і групи для занять фізичною культурою, а також тимчасово звільнені від занять є обов’язковою.
Допустиме навантаження на уроці для тих учнів, які за станом здоров'я належать до підготовчої або спеціальної груп і відвідують уроки фізичної культури, встановлює вчитель фізичної культури.
Організація медичного обслуговування учнів здійснюється відповідно до чинного законодавства.
Поділ класу на групи дівчат і юнаків під час вивчення предмета в 10-11 класах загальноосвітніх навчальних закладах здійснюється згідно наказу Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 № 128 (додаток 2). При наявності можливостей уроки фізичної культури в 5-9 класах варто проводити для хлопців та дівчат окремо.
Під час планування навчального матеріалу з фізичної культури варто зважати на такі об’єктивні фактори як наявність спортивного залу (майданчика), інвентарю та обладнання, погодні умови тощо. Правильно спланувати навчальну роботу з фізичної культури означає передбачити зміст, форми і методи цієї роботи, врахувати вікові, психологічні і статеві особливості розвитку учнів, рівень їхніх фізичних якостей і рухових здібностей, стан здоров’я тощо.
Змістове наповнення фізичної культури за програмою навчальний заклад формує самостійно з варіативних модулів. Обов’язковим є включення засобів теоретичної і загально-фізичної підготовки, які передбачені програмою для даного класу до кожного варіативного модуля. У 5-6 класах учні мають опанувати 5-6 варіативних модулів, у 7-8 класах – 3-5 модулів, у 9 класі – 3-4 модулі, 10-11 класах – 2-3 модулі. На опанування всіх модулів відводиться приблизно однакова кількість годин. Однак не виключається можливість вмотивованого збільшення або зменшення кількості годин на вивчення окремих модулів.
На заняттях з фізичної культури рекомендуємо здійснювати особистісно орієнтований підхід до навчання учнів за статевими та індивідуальними особливостями фізичного розвитку, а також з урахуванням їхніх потреб і нахилів, навчити учнів «слухати» і «оцінювати» свій фізичний стан, добирати і використовувати різноманітні засоби свого фізичного вдосконалення.
Для оцінювання розвитку фізичних якостей використовуються навчальні нормативи, які розроблено для кожного року вивчення модуля. Контрольні навчальні нормативи є орієнтовними. Порядок їх проведення визначає вчитель відповідно до календарно тематичного планування.
При оцінюванні навчальних досягнень з фізичної культури також враховуються: особисті досягнення школярів протягом навчального року; ступінь активності учнів на уроках; залучення учнів до занять фізичною культурою в позаурочний час; участь у змаганнях усіх рівнів.
Для попередження нещасних випадків слід дотримуватись вимог безпеки під час проведення занять а, особливо, при складанні контрольних навчальних нормативів, коли учні виконують вправи з максимальним навантаженням.
У період з 01.09 до 01.10 кожного навчального року з метою адаптації учнів до навантажень на уроках фізичної культури прийом контрольних навчальних нормативів не здійснюється, а також обмежується виконання вправ з максимальною інтенсивністю.
Навчально-методичне забезпечення, рекомендоване Міністерством освіти і науки України до використання в навчальних закладах, зазначено у Переліках навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, розміщених на офіційних веб-сайтах Міністерства освіти і науки України та Інституту модернізації змісту освіти.



Індивідуальний план роботи вчителя фізичної культури та основ здоров’я
Пупкової Тетяни Олександрівни
  під час призупинення освітнього процесу на період карантину
 (12.03.20 – 03.04.20)
Дата
 Кількість
годин


Зміст виконаної роботи
Примітки
12.03.
2020
5 год
Виготовлення брошур для учнів школи «Як захистити себе від коронавірусу». Розповсюдження листівок за допомогою соціальних мереж/ мобільних додатків.
Робота з наказами МОНУ: Лист МОНУ №1/9-62 від 05.02.2016 «Щодо організації навчального процесу»; Наказ МОНУ  від 25.04.2013 №466 зі змінами від 14.07.2015 №761 «Про затвердження Положення про дистанційне навчання».

13.03.
2020
5 год
Розробка завдань для учнів 5-9  класів з основ здоров’я .
 Онлайн консультації з учнями та батьками з питань дистанційного
навчання.
 Робота з календарно-тематичним плануванням (Теми для  дистанційного навчання учнів).
 Робота з шкільною документацією.
 Робота з організацією дистанційного навчання школярів.
(вивчення інструкції, перегляд інтернет-ресурсів).
пояснення роботи на сервісі та долучення учнів (батьків).
16.03.
2020

5 год
 Онлайн-рекомендації щодо запобігання корона вірусної інфекції для учнів та батьків.
 Консультації  з учнями та батьками щодо організації проведення навчання через дистанційну форму.
 Підготовка для складання завдань дистанційного навчання.



17.03.
2020



5 год
Робота з наказом МОНУ: Наказ від 16.03.2020р. №406 «Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронавірусу COVID – 19» та аналогічним наказом відділу освіти Снігурівської райдердадміністрації №47 від 17.03.2020р.
 Створення матеріалів для дистанційного навчання за розкладом для учнів 5 – 9 класів.
 Розсилка завдань для учнів на veb-ресурсах.
Індивідуальні консультації для учнів, які потребують допомоги під час навчання в дистанційній формі


18.03.
2020
    5 год
Розробка та розсилка завдань для учнів на veb-ресурсах
Виготовлення тестування «Безпека у побуті» для учнів 6 класу .
Впорядкування матеріалів самоосвіти на Google-сайті.
 Онлайн поради для батьків .

19.03.
2020




5 год
Участь у проведенні психолого –педагогічного семінару «Поведінка як зовнішній прояв особистості школяра». (он-лайн)    
 Онлайн консультації з учнями з питань дистанційного навчання.
Самоосвіта:
- перегляд інформаційно-методичної літератури.


20.03.
2020





5 год

Підготовка до онлайн- консультацій в умовах навчання в дистанційній формі.
 Розсилка матеріалів для учнів на veb-ресурсах
 Індивідуальні консультації для учнів, які потребують допомоги під час навчання в дистанційній формі
 Розробка та виготовлення карток. Упорядкування роздаткового матеріалу.



23.03.
2020



5 год
Методична оперативка «Огляд нормативних документів, новинок психолого-педагогічної літератури». (он-лайн)                    Самоосвіта: Опрацювання інноваційних методів навчання.
 Індивідуальні консультації для учнів , які потребують допомоги під час навчання.
Онлайн-консультація з учнями 8-х та 11-х класів щодо виконання творчого завдання з фізичної культури (Створення презентації на тему «Футбол»)


24.03.
2020



5 год
1. Розробка та розсилка завдань для учнів на veb-ресурсах.
2. Онлайн консультації з учнями з питань дистанційного навчання.
3. Корекція календарно-тематичного планування.

25.03.
2020


5 год
Педагогічна рада школи «Результати виховної роботи щодо формування всебічного та гармонійного розвитку особистості, яка здатна до саморозвитку і самореалізації». (он-лайн)                    Самоосвіта:Опрацювання наказів МОН.
 Індивідуальні консультації для учнів , які потребують допомоги під час навчання.
 Розробка та упорядкування домашніх завдань, тестів для учнів


26.03.
2020


5 год
 Розробка та розсилка завдань для учнів на veb-ресурсах.. Надання індивідуальних  консультацій учням
та батькам.
 Самоосвіта:
Опрацювання фахової онлайн-літератури.

27.03.
2020
5 год
 Розробка матеріалів для учнів на veb-ресурсах:
Створення відео, презентацій з «Захисту Вітчизни.

30.03.
2020
5 год
Співпраця з батьками з питань організації контролю за виконанням учнями завдань дистанційного навчання на сайті школи, у групах Viber  Самоосвіта:
Опрацювання фахової літератури та онлайн-джерел щодо підготовки конспектів уроків та публікація їх на освітніх порталах.

31.03.
2020
5 год
 1.Опрацювання фахової літератури та онлайн-джерел щодо підготовки конспектів уроків та публікація їх на освітніх порталах.
2.Підготовка конспектів уроків з фізичної культури.
             3.Розробка та упорядкування домашніх завдань для учнів

01.04.
2020


5 год



1.      Самоосвіта:опрацювання фахової літератури.
2.       Розробка та розсилка завдань для учнів на veb-ресурсах










02.04.
2020
5 год





Упорядкування папки самоосвіти.
Робота з шкільною
документацією.(робота з класними
журналами)
Індивідуальні консультації для
учнів , які потребують допомоги під
час навчання в дистанційній формі
03.04.
2020
5 год
1. Отримання результатів роботи від учнів на veb-ресурсах.
2. Онлайн-обговорення дистанційної роботи:
переваги та недоліки.
3. Самоосвіта:
 Опрацювання фахової літератури.









             

Комментариев нет:

Отправить комментарий